Svt julkalendrar betyg


Det här med svts julkalender varje år är alltid lika spännande. På senare tid har det varit total katastrof om ni frågar mig. Jag vet inte om det beror på att jag har blivit äldre eller om det bara har blivit sämre. Men nu tänker jag betygsätta alla julkalendrar från 20 år tillbaka i tiden tills nu 2011.


1991 :SUNES JUL

Jag var inte ens född när den var som julkalender. Jag föddes året efter men sunes jul tittar jag ändå på varje jul så den måste ju självklart få 5 stjärnor.


1992 :KLASSES JULKALENDER

Ingen aning vad det var....?


1993 : TOMTEMASKINEN



Jag var för liten även då men den var säkert mysig att titta på som barn.


1994 : HÅLL HUVET KALLT

Ingen aning....


1995 : JUL I KAPERNAUM

Ingen aning...


1996 : MYSTERIET PÅ GREVEHOLM


Många kommer väl hata mig nu för jag vet att just den här kalendern är en favorit hos många och jag håller inte med. Visst den är bra så men det känns inte riktigt jul för mig. Dålig julkänsla.


1997 : PELLE SVANSLÖS


När jag var liten älskade jag verkligen Pelle Svanslös och jag kan fortfarande ibland kolla på det vid jul. Tyckte det var en jättebra julkalender och bra julstämning.


1998: NÄR KARUSELLERNA SOVER


Jag minns inte så mycket av den just nu men jag kommer ihåg att jag tyckte om den då.


1999: JULENS HJÄRLAR


Superbra julkalender! Så mycket härlig julstämning!


2000 : RONNY OCH JULIA


Inge snö....


2001: KASPAR I NUDÅDALEN



Här har vi min absoluta favoritkalender genom tiderna! Den mysigaste, roligaste och med så otroligt mycket julstämning. Älskar!!


2002: DIESELROTTOR OCH SJÖMANSMÖSS


Helt okej.. Dock ingen julstämning.


2003: HÅKAN BRÅKAN


Helt okej..


2004: ALLRAMS HÖJDARPAKET


Det här är den sämsta julkalendern genom tiderna... Totalt värdelös!


2005: EN DECEMBERDRÖM


Ingen aning om hur det slutade. Gav upp efter halva..


2006: LASSEMAJAS DETEKTIVBYRÅ


Den här gillade jag. Jag tycker det är mysigt när det är i en liten by där alla känner alla.


2007: EN RIKTIG JUL



En helt okej kalender, både tomtar å nissar.


2008: SKÄGGET I BREVLÅDAN


Att de här kan klassas som julkalender förstår inte jag..?


2009: SUPERHJÄLTEJUL



Ingen höjdare.. Ett plus dock att Sara spelade en av superhjältarna. Hon var programvärd då jag var liten och henne älskade jag!


2010: HOTELL GYLLENE KNORREN



Den här var faktiskt ganska bra tycker jag.


2011: TJUVARNAS JUL

Håller tummarna!


Sådär, där har ni min betygsättning. Vad är eran? Tycker ni jag har helt fel? Kommentera och berätta vad ni tycker =)

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Mina favoriter under de senaste 10 åren är Kaspar i Nudådalen, Diselråttor och Sjömansmöss och En Riktig Jul.



Från 80-talet, när jag var barn, gillade jag Staffan och Bengt mest tror jag. 1984? 1985?

2011-11-10 @ 22:15:00
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0