Julfrågor, svara du med!

Lisasvinterland.bloggspot.se hittade jag några frågor om Julen som jag tänkte ställa till mig själv och ni får också gärna svara på dessa frågor :)

1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
Den här tiden på året, alltså i September börjar det alltid klia i fingrarna på mig och jag börjar kika runt på olika julbloggar och titta i julböcker men jag kommer alltid på mig själv och blir sur på mig själv eftersom det är alldeles för tidigt så i smyg är det nog faktiskt en 10a men jag försöker intala mig själv i alla fall en 7a  ;)

2. När vill du att första snön faller?
Första snön tycker jag ska komma i början på December eller i slutet på November så det är ett fint härligt snötäcke vid jul. Jag vill absolut inte se gräs på julafton!

3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
Hos mina föräldrar använder i alltid köpt levande gran men jag och min kille har en plastgran här hemma men den börjar bli lite gles så om jag har tur så kanske jag får ha en riktig i år. Det är mysigare och det luktar gott ;) Så jag håller tummarna!

4. Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?
Jag har börjat fundera över lite julpyssel och jag har börjat köppa pyssel men har inte börjat riktigt med något än. Lite för tidigt.

5. När tycker du det är okej att börja med julens sysslor?
Börja dekorera och pyssla tycker jag är okej i slutet av November. Jag tycker att man ska ha December till att julpyssla men i år är ju första advent i November redan. Men någon gång i mitten eller slutet av November kan man börja pyssla, sen kan man ju fundera resten av året ;)

6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?
Ja, jag vill köpa mer pysselsaker så jag har mer att välja på.

7. När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid?
Jag börjar köpa i god tid för jag vet att någon brukar alltid kunna bli i sista minuten men det är dels för att jag vill slå in julklappar hela December och inte bara en dag. vill ha de lite utspritt.

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.
Jag tycker det är jobbigt att åka runt på julen. Jag vill hellst bara ha ett ställe att vara på men det brukar aldrig bli så. Förra året var jag hos pappa och hans släkt på dagen och åt julmat sen på kvällen va jag hos mamma och hennes släkt och åt julmat så det blev lite mycket. Jag har hellre så att jag tar det på två olika dagar. Men annars var det en väldigt mysig och trevlig jul så mitt betyg blir en 7a av 10 poäng.

9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Absolut få! Bara dom närmaste. Jag gillar absolut inte stim. Jag vill ha det lugnt.

10. Om du fick välja; nämn tre kända personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför.
-Arne Weise såklart! Vill höra hans röst igen, då är det jul.
- Ernst kirchsteiger. Jag har aldrig riktigt gillat han annars men varje jul så kan jag inte låta bli att följa detta underbara program Jul med Ernst så det känns som att han kan få in en härlig julstämning under helgen.
- Tomten, jag vill ha mina paket.


Tack för frågorna lisasvinterland! :) Länk till hennes blogg hittar ni överst på inlägget eller  här!

Kommentarer
Postat av: Lisas Vinterland

Jihuu, tack för att du svarade, fick en massa gottig läsning såhär på fredagseftermiddagen då! :-D Håller med dig om det där att köpa pysselsaker.. vill också köpa mer sånt i år och riktigt syssla med julen mycket mer än jag gjort förut :) Finns ju hur mycket som helst att göra egentligtn :)

2011-09-30 @ 17:08:20
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0