Julmarknad i Stockholm

Jag har bestämt mig för att inte köpa eller göra något juligt redan nu, fast jag så gärna vill. Men fundera får man ju. Så jag börjar redan nu att fundera på eventuella julklappar och julpyssel jag ska göra. De är mysigt att sitta och fundera och ta massa inspiration från internet. Jag och en till har också tänkt åka till Stockholm nu framåt jul så vi kan gå på olika julmarknader för jag har aldrig varit på en sån i Stockholm.
Jag vet att det finns Skansens Julmarknad, Gamla stans julmarknad och Hovstallets julmarknad. Ni som bor i Stockholm eller brukar vara på dessa julmarknader, vilken är bäst enligt eller? Ska man försöka hinna med alla?

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Ska man vara krass så tycker jag att Skansens julmarknad är starkt överreklamerad - ändå är jag där varje år.

Vi brukar ta en dag där man börjar på Skansen, och sedan tar båten över till Gamla Stan. Själva MARKNADEN i gamla stan är helt ok. Men framför allt att gå omkring i alla "vanliga" butiker där. Det finns supermycket mysigt och udda. Så det brukar bli några timmar i gamla stan och sen avsluta med glögg på nån mysig kitchig pub. Toppen.

2011-09-30 @ 00:45:34
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Tess

Som tomtens dotter säger så är marknaden i gamla stan helt okej. Den är inte jättestor, men mysig. Det är omgivningarna som "gör" det hela! Det är väldigt fint att gå runt på de små, trånga gatorna och kika in i alla små minibutiker :)

2011-10-06 @ 17:37:01
URL: http://theresesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0